הצטרף לרשימת התפוצה שלנו

והשאר מעודכן

אבי הוברמן

יזם ואיש תעשייה.

 

 מאות מיזמים בישראל, סין ואירופה ומגוון, ומעל ל-1000 ימי פגישות בסין, ו- 1200 ארוחות עסקיות שהפכו לשיתופי פעולה מצליחים.

פוסטים אחרונים

טיפים לעסקים בסין - מספר 32: "קביעת איזור הקרב"


אז בא נגש לטיפ מספר 32

תשמעו סיפור שסיפר לי איש עסקים סיני.

חברת שיווק ותיקה עוסקת בשיווק ובמכירת מוצרי אריזה לענף הקוסמטיקה . מוכרת את מוצריה לשני שווקים עיקריים.

  1. למפעלים לייצור מוצרי קוסמטיקה וטיפוח המהווים כ 85% מהשוק.

  2. לקוסמטיקאיות ומכוני יופי, המהווים כ 15% מהשוק.

התברר שאחד העובדים שעזב את החברה לפני זמן מה, פתח "חברה חדשה" ומציע את אותם המוצרים ש"החברה הוותיקה" מציעה.

לאחר בדיקות ודיונים ה" חברה ה ותיקה " החליטה לתכנן אסטרטגיה חדשה שכדאי לנתב את ה"חברה החדשה" לשוק הקוסמטיקאיות. לשם כך החליטה לבצע עליית מחירים דרמטית בשוק הקוסמטיקאיות..

ה"חברה חדשה" הרגישה שעליית המחירים של "החברה הוותיקה" היא ההזדמנות שלה לחדור לשוק הקוסמטיקאיות במחירים זולים יותר. ואכן היא החלה את פעילותה בשוק הקוסמטיקאיות, אבל נתקלה מיד בהתמודדויות שיווקיות נוספות כי שוק זה דורש מאמץ שיווקי רב, מכיוון שיש צורך לשכנע את הקוסמטיקאית להגיע למקום המכירה. ולאבד זמן עבודה, (קוסמטיקאית עיקר עיסוקה מכירת זמן עבודה.) ואכן ה"חברה החדשה" ...שהשקיעה מאמצי חדירה רבים ....מחיריה היו זולים יותר מ ה"חברה הוותיקה" . עדיין הצלחתה העסקית הייתה מוגבלת .

איך זה קרה?

שוק הקוסמטיקאיות אינו רגיש למחיר. המחירים שהקוסמטיקאית מוכרת ללקוחותיה במכון היופי הם מחירים גבוהים , ה"חברה החדשה" לא הבינה ששוק הקוסמטיקאיות הוא שוק עתיר שירות - ייחס אישי. ( כן גואנשי) הצגת מוצרים חדשים. השתתפות בכנסים שלהן ועוד. כך "החברה החדשה ", נאלצה לאחר תקופה להפסיק את הפעילות.

ה"חברה הוותיקה" אכן שלטה בשוק, היא אשר נתבה את החברה החדשה ופתחה לה את המלכודת להיכנס לשוק הקוסמטיקאיות.

זוהי חשיבה סינית.....לשלוט ולהכתיב את ההתנהגות בשוק.

כן...גם בפרזנטציה ....בתיאור המתחרים תציין ותפגין ידע רחב. בעיקר במה המתחרה חזק... כי בידיעה ברורה של החזקות אפשר להגיע לתוצאה שיווקית אסטרטגית הרבה יותר טובה מאשר להתמודד עם החוליות החלשות. חוליות אפשר לתקן. אבל הצלחה בהחלשת החוזקה היא תוצאה קריטית ונכונה יותר.

אז...איך מוצאים את החוזקות.....

נכון... קשה...מורכב...אבל...זה חלק מהאתגר...

אני מקווה שיצאתם עם ערך....

אז...תודה על האזנה...ונמשיך לטיפ נוסף

#טיפיםלעסקיםבסין