הצטרף לרשימת התפוצה שלנו

והשאר מעודכן

אבי הוברמן

יזם ואיש תעשייה.

 

 מאות מיזמים בישראל, סין ואירופה ומגוון, ומעל ל-1000 ימי פגישות בסין, ו- 1200 ארוחות עסקיות שהפכו לשיתופי פעולה מצליחים.

פוסטים אחרונים

כך הסינים מופיעים בתערוכות


שלום חברים וחברות.

איזה כיף לספר לכם מניסיוני העסקי בסין ולהעביר לכם טיפים עסקיים לפעילות בשוק. הכול מעניין, מרתק ובעיקר אתגרי.

הסינים כה שונים מאתנו וכל רגע איתם מצריך אנרגיות מיוחדות.

אז, בו נצא לדרך עם אתגר החודש.

הזדמן לי להיות נוכח בתערוכת קוסמטיקה בעיר שנחאי.

תערוכה קבועה שבה לפני שנים הופיעו יצרנים סיניים בלבד, ובאחת הפעמים שהייתי נוכח .

קבעתי פגישה באחד הביתנים עם חברה שמייצרת מוצרי זכוכית ובקבוקים לקוסמטיקה וטיפוח.

הגעתי בזמן בהתאם לתכנון, פגשתי בסטיבן שניהל את הביתן ושוחחנו על נושאים רבים. נוסף על כך תיכנתי לבקר אותו במפעל החדש בנאנג'ינג. ניצלתי את העובדה שבביתן הייתה אפשרות לבדוק מוצרים וטכנולוגיות חדשות. סטיבן הציג בפניי מוצרים חדשים ודנו בהתמודדויות השונות שהיו לי בשוק הבולגרי והפולני.

בעודנו משוחחים, הגיע מבקר לביתן ושאל על אודות אדם כלשהו. סטיבן הסביר לו שמי שהוא מחפש היה בביתן אתמול ואילו היום - הוא הממונה על הביתן.

שאלתי את סטיבן לפשר העניין, מה זאת אומרת שהיום אתה מנהל את הביתן, אתמול היה מנהל אחר, ומחר בוודאי יהיה משהו אחר,

סטיבן הסביר שהוא מייצג את החברה הסינית בעלת התצוגה שאני רואה מסביב, החברה היא יצרנית של מוצרי זכוכית, אך בבעלות החברה ישנם גם מפעלים שתומכים במוצרי קוסמטיקה כמו מפעלי אלומיניום לייצור חלקים מאלומיניום, מפלסטיק ומעץ. אלו מפעלים שמתמחים בהדפסות ובאפשרויות דקורציה על בקבוקי זכוכית ואביזרים מפלסטיק.

כיוון שמדובר בחברה יצרנית בלבד וללא מערך שיווק, היא משתמשת בשירותי חברות סחר שונות. כמו שלנו , סטיבן מוסיף והסביר שבתערוכה שמציגים בה חמישה ימים, יש חמש חברות סחר שונות , והחברה מאפשרת להם להשתמש בביתן לצורכי עסקים שונים. בכל יום מתחלפים הלוגו ופרטי החברה ונערכים שינויים גם במוצרים המוצגים בחלונות הראווה. רק הקטלוגים ובהם פרטי חברת הסחר נשארים במקומם. לאחר שנפרדתי מסטיבן המשכתי להרהר ברעיון המוזר שהסביר לי כרגע. תהיתי על משמעות הדבר לגביי. האם זה מסכן את הפעילות העסקית שלי בסין או מסייע לה?

בדרכי לאתר את הביתן לפגישתי הבאה, ניצמד אליי בחור צעיר, ותוך כדי הליכה צמודה פתח מולי קטלוג עם מוצרי זכוכית, זהים לחלוטין לאלה שסטיבן הראה לי. הבטתי בקטלוג תוך כדי הליכה, מנסה לבדוק את זהות היצרן וכתובתו. ואכן, באותו המקום שבו הייתה רשומה קודם החברה של סטיבן, התנוסס שמה של חברה אחרת. קיבלתי דוגמה חיה לפשר העניין.

בסין כל אחד יכול לקבל את הקטלוג כשהוא מופץ ללא זיהוי ויכול להדפיס את פרטיו שלו.

סקרנותי גברה. שאלתי את אותו סיני, מדוע הוא אינו נמצא בביתן עצמאי, אך תשובתו לא הייתה ברורה. תוך כדי הניסיון לשוחח, הוא נתן לי חוברת קטנה עם תמונות של בחורות סיניות יפהפיות, והסביר, בדרכו, שהוא נותן לי קופון חינם עבור שירותי עיסוי. גואנשי מעניין, גיחכתי לעצמי. והחלטתי שזהו סימן שסיימתי את יום העסקים שלי.

זוהי סין וכך נראים העסקים. מערכות יצירתיות ומותאמות לחינוך ולתרבות העסקית הסינית.