הצטרף לרשימת התפוצה שלנו

והשאר מעודכן

אבי הוברמן

יזם ואיש תעשייה.

 

 מאות מיזמים בישראל, סין ואירופה ומגוון, ומעל ל-1000 ימי פגישות בסין, ו- 1200 ארוחות עסקיות שהפכו לשיתופי פעולה מצליחים.

פוסטים אחרונים

שוקולד בסין


במשך אלפי שנים הוקסמה האנושות ממאכל התאווה המכונה "שוקולד". מאכל התאווה הייחודי, המיוצר מפולי עץ הקקאו, בתוספת חומרים נוספים כמו סוכר, לציטין ונילין ולעיתים גם חלב, נתפס בתרבות המערבית כמאכל מפנק, מעורר ומוסיף כוח. עם זאת, מפתיע לגלות שהשוקולד ומיני המתיקה אהובים במיוחד לא רק בתרבות המערבית, אלא גם בתרבות הסינית שוחרת הבריאות והרפואה המונעת. מפתיע לגלות שסין הולכת ומפתחת חיבה יתרה למאכל התאווה, ומשלבת אותו באורח קבע בסעודות ובחגים. אם לפני כמה שנים, ידוע היה שהסינים משלבים במהלך הסעודה פירות טריים כקינוח המועדף, כיום גם הם מיישרים קו עם המערב וצורכים בדרך קבע את השוקולד.

הסינים מאמצים תרבות של שוקולד

בסוף 2011 נפתח פארק שכל כולו על טהרת השוקולד בעיר הבירה בייג'ין. הפארק הינו בהשראת הספר הידוע "צ'רלי בממלכת השוקולד", שנכתב ע"י הסופר הבריטי רואלד דאל, המתאר את מסעו המופלא של ילד עני שיצא יחד עם סבו לטיול במפעל שוקולד ייחודי, שכל כולו בנוי על טהרת השוקולד. פארק עולם השוקולד מציע למבקרים חוויות מתוקות, תערוכות של מיצגים שונים כמו בגדים, חיילי טרקוטה, מכונית ב.מ.וו בגודל צבעי, דרקונים סיניים מסורתיים, דגמים של החומה הסינית וציורים מפורסמים, כל כולם על טהרת השוקולד המתוק. הפארק כולל מתחם גדול ובו חמישה ביתנים ואתרים פתוחים המציגים מצגים שונים שלשם הכנתם נעזרו בלא פחות מ-80 טונות שוקולד (!). כל המיצגים הייחודיים נשמרים מאחורי ויטרינות המגנות עליהם תדיר מפני המסה.

גם חברות שוקולד בינלאומיות דוגמת חברת הרשי החלו להבין את פוטנציאל השוק הגדול בעולם, ומתאמצים לשווק את מוצרי השוקולד שלהן ברחבי סין. חברת הענק החלה לייצר שוקולד במפעל לוטה בשנחאי, במטרה למכור אותו בסין ובמדינות נוספות ברחבי אסיה. מחברה שעד כה לא הוכיחה את עצמה בשוק האמריקני, חותרת הרשי להשיג את נתח השוק הגדול דווקא בסין. ככל הנראה, תרבות השוקולד ההולכת ומתפתחת בסין גורמת למשווקים לרכז את מאמצי השיווק שלהם דווקא שם, מתוך מטרה לרכוש נתח גדול יותר מהשוק.

מה מחפשת מקס ברנר בסין?

ולסיום, נקנח (תרתי משמע) באנקדוטה מפתיעה: חברת בתי הקפה והחנויות לממכר שוקולד מקס ברנר הישראלית, פתחה לאחרונה סניף ראשון בבייג'ין בירתה של סין, בקניון The place היוקרתי בעיר. הסניף הסיני מתווסף ל-64 הסניפים הפרוסים בכל רחבי העולם בארה"ב, באוסטרליה, ביפן, ברוסיה, סינגפור ועוד. למרות הסמיכות למתחרים לא קלים בכלל (סניף חברת סטארבקס האמריקאית ובית הקפה MOKA Bros), הסניף החדש חשב בגדול ובנה לעצמו שטח רחב של כ-300 מ"ר כמקובל במסעדות בסין.

המחירים של הקינוחים המוגשים במסעדה גבוהים בקנה מידה סיני, אך ככל הנראה בונה מקס ברנר על הזינוק בצריכת השוקולד בסין.

#תרבותבסין