טיפים לעסקים בסין - מספר 36: " צבעים" .

אז בא נגש לטיפ מספר 36

" צבעים" .

הטלפון בחדר המלון מצלצל.....

אני מבין שבאו לקחת אותי....ואפילו הגיעו בזמן....

אני יודע שבחוץ חם מאוד. אני  חובש את הכובע הירוק שלי. מגלגל את התיק הגדול במעלה המדרגות לכיוון היציאה מהמלון. מישהו מעבר לכביש מסמן לי. הבנתי שזה הנהג שבא לקחת אותי לפגישה.

למרות שעת הבוקר המוקדמת, הרחוב עמוס לעייפה.......

הצלחתי לעבור בין ים האנשים ולהגיע לשפת המדרכה כדי להתמודד בחציית הכביש .

 

 

אני מחכה לאור הירוק כדי שאצליח לעבור את 10-12 נתיבים בשלום. אני עומד דקות ארוכות עם עוד עשרות רבות של אנשים, שבהן ניראה לי שכולם מסתכלים עלי, או מסתכלים על הכובע הירוק שלי בתקווה שהצבע הירוק של מעבר החצייה יהיה מהיר יותר. מסתכלים מחייכים על ה"עוף המוזר" עם עיניים רגילות , זקן, מוזר לסביבה ועוד בכובע הירוק.

וכך לאחר מאמצים ואיחור לא קטן הגענו למשרדי החברה......

והכובע הירוק, אתם שואלים?

משונה....אבל בסין כובע ירוק הוא סימן לכך שאשתך בוגדת בך....

ראו הוזהרתם!!!

הסינים משתמשים בצבע  כדי ליצור תיקונים אנרגטיים, שעיקרם בהיבט העסקי – חיזוק הפוטנציאל להצלחה כספית. על פי התפישה הסינית, הצבעים משויכים לקבוצות הנקראות חמשת האלמנטים (עץ, אש, אדמה, מתכת, מים) ובכך כל צבע מקבל אופי מיוחד. הנה כמה דוגמאות:

הצבע האדום משויך לאלמנט ה"אש" והוא צבע אקטיבי מאוד. זהו צבע המזל בתרבות הסינית, המקושר  למזל לשמחה, פרסום, הצלחה, תשוקה. זהו צבע שמעורר לפעולה  בשילוב צהוב/זהב יסמן יוקרה, חוכמה.

ירוק הוא חרפה וגירוש, לא מומלץ כצבע לאריזת מתנה.

כחול הוא צבע "מים" המשדר שלווה, חשיבה עמוקה, הבנה, רוגע וגם בדידות.

הלבן הוא צבע  למוות וחוסר מזל, למרות שבשנים האחרונות הוא מושפע מניקיון. זך ולכן הכלות  ביום הכלולות לאירוע המסורתי יילבשו באדום, ובערב למסיבה תלבשנה בלבן.

לסיכום, צבע הוא כלי רב עוצמה לשידור מסרים לתת מודע של הלקוח הסיני . שילוב צבעים נכונים בלוגו, וכמובן במצגת שלנו. , יכול לסייע לקבלת ההחלטות של הלקוח ולתרום להצלחת הפגישה.

 

נכון... קשה...מורכב...אבל...זה חלק מהאתגר...

אני מקווה שיצאתם עם ערך....

אז...תודה על האזנה...ונמשיך לטיפ  נוסף

 

 

 

 

 

Please reload

Please reload

פוסטים אחרונים

אבי הוברמן

יזם ואיש תעשייה.

 

 מאות מיזמים בישראל, סין ואירופה ומגוון, ומעל ל-1000 ימי פגישות בסין, ו- 1200 ארוחות עסקיות שהפכו לשיתופי פעולה מצליחים.

הצטרף לרשימת התפוצה שלנו

והשאר מעודכן